Doorgaan naar hoofdcontent

mijn meest gebruikte apps #2

image

Laatst deelde ik al mijn meest gebruikte productiviteits apps, en hier is deel twee! De apps die ik het meest gebruik om dingen mee op te slaan en bij te houden.

image

Selfie-A-Day

Deze app ben ik vorig jaar gaan gebruiken. Zoals je misschien weet ben ik groot fan van het vastleggen van mijn leven. Ik vind het leuk om te doen, de foto’s te maken, maar ook om later naar terug te kijken. Met de Selfie-A-Day app maak je op een heel makkelijke manier elke dag een foto van jezelf. Als je wil kun je een raster aanzetten, zodat je hoofd elke dag op dezelfde plek komt. Je hebt de optie om de foto’s te laten uploaden naar je Dropbox, daar hoef je zelf verder niets voor te doen. Van al die foto’s kun je bijvoorbeeld maandelijks of jaarlijks een video maken en je kunt meteen zien hoe dat eruit gaat zien. Ook leuk om andere dagelijkse projecten mee te maken, het hoeven natuurlijk niet perse selfies te zijn!

image

MEGA

Een van de fijnste apps om je foto’s in op te slaan, in mijn ogen, is MEGA. Je krijgt 50GB gratis, daarna ga je betalen. Met de app kun je snel je foto’s opslaan in zelf gemaakte mappen. Zelfs vanuit je fotorol is het meteen te uploaden. Ik vind het fijn om elke maand de foto’s van afgelopen tijd erop te gooien en mijn telefoon leeg te gooien. Maar mocht je liever automatisch syncen, dan kan dat ook. Ook handig is dat je de applicatie ook via je browser kunt bereiken en hij heel goed versleuteld is!

image

Goodreads

Goodreads is mijn favo app om bij te houden welke boeken ik lees, gelezen heb of nog wil lezen. Je kunt zien hoeveel sterren een boek krijgt van anderen, reviews lezen, zien wat je vrienden lezen en meer informatie vinden over schrijvers. Elk jaar kun je ook meedoen aan een book challenge. 

image

Letterboxd

Nog een app om iets mee bij te houden. Letterboxd is een app waarin je je films bijhoud. De films die je al gezien hebt kun je als je dat wil voorzien van een review. Je kunt een to watch list bijhouden en lijstjes die je zelf aanmaakt. Het is een fijne app om nieuwe films te leren kennen, te zien welke films wanneer uitkomen en welke nu populair zijn en anderen hoog beoordelen.

Reacties