Doorgaan naar hoofdcontent

mijn meest gebruikte apps #1


image

De laatste tijd heb ik weer een aantal fijne productiviteits apps ontdekt en die deel ik hier met jullie. Ben je vooral fan van functionaliteit in combinatie met een mooi strak design, dan zit er vast wat voor je tussen.

Een van de meest belangrijke dingen bij het uitzoeken van productiviteit apps is voor mij dat ze in de eerste plaats functioneel zijn. Dus handig, makkelijk en snel in gebruik. Op de tweede plaats werk ik graag met een mooi strak design, want tja het oog wil ook wat! Als een app er voor mijn gevoel kneuterig uitziet (lees: veel kleuren, onrustig, geen fijn overzicht), dan zoek ik liever verder naar een app die minimalistischer is. Vooral omdat ik dit prettiger vind voor mijn ogen, maar ook veel meer rust geeft dan tien verschillende kleuren bij elkaar bijvoorbeeld. Als ik op zo’n ‘kleine’ manier meer rust in mijn dag kan brengen, dan zeg ik daar geen nee tegen!

image

Planbella

Een papieren agenda, daar ben ik al jaren geleden vanaf gestapt. Ik wil ten alle tijden mijn agenda bij me hebben en snel kunnen kijken wat er die dag op de planning staat. Dan werkt een agenda op mijn telefoon toch een stuk sneller en prettiger. Jaren heb ik de Google agenda gebruikt, en dat was altijd prima. Toch ging ik laatst op zoek naar iets anders, en kwam ik uit bij Planbella. Een agenda die cleaner en minimalistischer is dan deze zul je niet snel tegenkomen.

De app heeft meerdere onderdelen. In het hoofdmenu kun je kiezen hoe je je agenda wil bekijken. Je kunt kiezen uit journal, calendar, events, tasks en notes. Heel handig is dat je bij journal alles uitgeschreven op één pagina ziet en bij calendar een maandoverzicht met alle data kunt zien. Maar ook al je taken op één pagina kunt zien en de afspraken op een apart scherm.

Het duurde voor mij een halve dag omschakelen van mijn oude Google agenda naar deze, want het werkt wel ietsje anders. Maar nu ik hem een paar weken gebruik wil ik niets anders meer!

image

Bear

Ik heb altijd de standaard iPhone notities app gebruikt, maar op een gegeven moment begon ik me daar een beetje aan te irriteren. Ik kan niet goed uitleggen waarom, want het is op zich een prima app! Na wat zoeken en heel veel apps uitproberen, kwam ik uit bij Bear. Een notitie app voor iPhone waarmee je al je notities en lijsten bij kunt houden. Je kunt wat aanpassingen maken in hoe je tekst eruit ziet en foto’s toevoegen. En het belangrijkste: je kunt je notities tags geven en ze makkelijk terug vinden.

Een klein minpuntje voor mensen die een Windows pc gebruiken: er bestaat geen Windows of webversie, en is alleen te gebruiken op iPhone of Mac.

image

Notebook

Sinds mijn 15e gebruik ik Livejournal, een website waar je je online journal kunt bijhouden. Door de jaren heen is er niet veel aan het design en de functionaliteit van de website veranderd en wilde ik op zoek naar iets anders. Ik kwam uit bij Notebook, een app die eigenlijk bedoeld is om notities in te maken. Voor het gebruik van een online journal vind ik de app ook heel erg fijn. Je kunt journals per jaar aanmaken, ze een mooie cover geven, werken met tags en foto’s toevoegen. En ook handig als je veel wil typen, je kunt het in je browser gebruiken! De app en browser is te beveiligen met een slotje, altijd handig voor een dagboek ;)

De leuke afbeeldingen die ik mijn journals heb gegeven zijn van muchable.

Reacties