Doorgaan naar hoofdcontent

gelukstaart


image

Per toeval kwam ik laatst terecht op het blog van Willemijn, liefvoorjeleif. En dan specifiek bij het artikel van Nicky. Een stukje in dit artikel zette me aan het denken…

Nicky schrijft over een gesprek met haar psycholoog en daarin gaat het over geluksverdeling. Ze krijgt de vraag gesteld waar zij haar geluk vandaan haalt. Hierbij geeft ze als voorbeeld een gelukstaart. Elke taartpunt staat voor iets in je leven dat geluk representeert.

Dat zette me aan het denken over mijn eigen gelukstaart. Wat zijn de dingen die mijn taartstukken vullen? En als er een punt wegvalt, blijft er dan nog genoeg over? Wat mij betreft een mooie oefening om inzicht te krijgen in hoe je in het leven staat op dit moment en welke dingen bijdragen aan je geluk.

Reacties